mine 是所有格代名詞,在此代替的是 "my friends"

Mary is my friend. 意思同於 Mary is a friend of mine. 都是表示「瑪麗是我的朋友」,但後者更加說明「瑪麗是我所有朋友當中的其中一個」。


情境影片:

"Any friend of Arthur's is a friend of mine."

「只要是Arthur的朋友就是我的朋友。」


 

"Any friend of Marge's is a friend of mine."

「只要是Marge的朋友就是我的朋友。」


 

"Any ex-lover of my father's is a friend of mine."

「只要是老爸的前愛人就是我的朋友。」


 

"Kylie, this is my friend Wyatt. Wyatt, this is Kylie!"

 

「Kylie,這位是我的朋友 Wyatt。Wyatt,這位是Kylie!」

"Any friend of Caitlin's is a friend of mine."

 

「只要是Caitlin的朋友就是我的朋友。」


 

"But... but this is farmer Ben's watermelon patch."

 

「但…但這是農夫班的西瓜園。」

"Shh! Do you want to spoil our fun? We're going to steal some watermelons."

 

「噓!你想要毀了我們的樂趣嗎?我們要偷一些西瓜。」

"But that's dishonest. And farmer Ben is a friend of mine."

 

「但那是不老實的行為,而且農夫班是我的朋友。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()