make friends with sb. → 與某人交朋友


情境影片:

"Sometimes the best way to make friends is to be one, Ferdy." 

 

「有時候交朋友最好的方式就是先成為一位朋友,Ferdy。」

"Sort of like what you're doing now?"

 

「有點像是你正在做的事嗎?」

"Uh-huh."

 

「嗯。」

"Thank you, Brother."

 

「謝謝你,熊哥哥。」


 

"Why don't you go out and play with your friends?"

 

「你怎麼不出去和你的朋友玩呢?」

"I would if I had any friends."

 

「如果我有朋友的話早就去了。」

"Babar, please try not to be underfoot. Well, how can you expect to make any friends if you stay inside all day?"

 

「Babar,請別在這裡礙手礙腳的。那個,如果你整天都待在室內又怎麼能期許交到任何的朋友呢?」


 

"This is hopeless. I can't just go out and make friends. Maybe I should get myself a dog."

 

「根本毫無希望,我怎麼可能就這樣出門然後就交到朋友,也許我應該來養條狗。」


 

"This is my buddy, Sam. You make friends with him while I find you a nest."

 

「這是我麻吉,山姆。你先和他交個朋友,我去幫你找住的地方。」


 

"Forgive me if I don't shake hands. Human contact of any kind is my primary phobia."

 

「請原諒我不與他人握手,任何與他人接觸的方式是我最原始的恐懼。」

"Don't worry about offending me, sir. I'm here to help with security, not make friends."   「先生,別擔心冒犯我,我來這裡是協助安全維護,而非交朋友。」

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()