be able to + to V 表示「能夠、可以、有辦法」做到某事


I'm able to leave work early today.

我今天可以提早下班。


Tom said he's not able to finish the report by 5:00 PM.

湯姆說他沒辦法在五點前完成報告。


There's no way I'll be able to pass the exam. It's just too hard!

我根本不可能通過這項考試,真的太難了!


I'm sorry you lost your job, but look on the bright side. Now you'll be able to spend more time with your kids.

你失去工作,我感到很遺憾,但往好處想,現在你將有更多的時間可以陪你的孩子。


情境影片:

"I used to be able to do that too, with my baseball cap."

 

「我以前也可以做得到,用我的棒球帽。」


 

"How does your knee feel now, Bear?"

 

「你的膝蓋感覺怎麼樣,小熊?」

"Ohhh…Owwww…I don't think I'll be able to walk home."

 

「呃嗚……哦……我覺得我沒辦法走路回家了。」


 

"If you keep practicing, maybe you'll be able to play with us soon. "

 

「如果你持續練習,也許你很快就可以和我們一起打棒球了。」


 

"I'm sorry you can't go to the zoo today, but you'll be able to go another day."

 

「抱歉你今天不能去動物園,但你可以改天再去。」


 

"With no food, we won't be able to survive!"

 

「沒有食物,我們就無法生存了!」


 

"Come on now, Brother. If you don't finish your breakfast, we won't be able to have lunch."

 

「快點,熊哥哥,如果你不把早餐吃完,我們就沒辦法吃午餐了。」


 

"Gee, I gotta admit, I sure was fooled."

 

「天哪,我必須承認我真的上當了。」

"Me too."

 

「我也是。」

"Don't worry, son. When you get older, you'll be able to tell what's real and what's make-believe."

 

「別擔心,兒子。等你長大,你就能夠判斷什麼是真的,什麼是假的了。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()