mean 在此意為「有意圖這麼做」。I didn't mean it. 則表示「我不是有意的;我不是故意的;我是無心的」。

這句話帶有後悔以及為自己的行為做辯解的含義。

相關表達:I mean it.


例句:

I'm sorry. I didn't mean it. It was just an accident.

對不起,我不是故意的,那只是一個意外。


A: He said that my work was really bad.

  他說我的工作做得很糟。

B: I'm sure he didn't mean it. He was probably just jealous.

  我肯定他不是有意的,他大概只是嫉妒吧。


情境影片:

"I... I didn't mean it."


 

"I'm sorry I said you were jealous, Lizzie. I didn't mean it."

 

「我很抱歉說妳嫉妒,Lizzie。我不是有心的。

"I know."

 

「我知道。」


 

"I didn't mean to lie, really. You just looked so desperate."

 

「我不是故意說謊的,真的,妳只是看起來這麼渴望。」

"Oh, that's it."

 

「噢,就這樣了。」

"No! I didn't mean it that way! Nikki! Come back!"

 

「不!我不是那個意思!Nikki!回來!」


 

"I was just kidding when I said I'd rather stay with the fish. I didn't mean it, I promise. Just please, wake up!"

 

「我說我寧願和那隻魚待在一起只是開玩笑的,我不是有意的,我保證,所以拜託,快醒醒!」

"Promises, promises."

 

「口說無憑。」


 


arrow
arrow

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()