be tired from (doing) something

因為某事或做了某事而感到疲憊

例句:

I'm tired from shopping all afternoon. I don't feel like cooking tonight. Let's order delivery for dinner!

(逛了整個下午,我好累。我今晚不想煮了。晚餐我們叫外送吧。)

I'm really tired from school. I've been having exams all week. I need a break from the textbooks.

(學校真的讓我好累。我整個星期都在考試。 我需要從教課書中喘口氣。)

 


be tired of (doing) something

這個東西或這件事令人覺得膩了、厭倦了或是受夠了

例句:

I'm tired of bread. I eat it for breakfast almost every morning.

(我吃膩了麵包,我幾乎每天早上都吃麵包當早餐。)

Jason said his job is boring. He's tired of it!

(傑森說他的工作很無聊,他厭倦了。)

I'm tired of listening to her complaining all the time.

(我受夠了聽她一天到晚在抱怨。)


比較:

Tom: Hey Mary! How's it going?

Mary: Not too bad. I'm just a little tired from work.

湯姆:嘿,瑪麗!妳還好嗎?

瑪麗:還不賴,只是工作得有點累。


Tom: Hey Mary! How's your work going?

Mary: Oh, it's quite boring. I'm getting tired of it.

湯姆:嘿,瑪麗!妳工作怎麼樣?

瑪麗:噢,還蠻無聊的,我越來越厭倦我的工作了。


情境影片:

"Come on, faster, Dad!"

 

「快一點,爸爸!」

"I'm a little tired from all that chopping, son."

 

「砍這麼多木材讓我有點累了,兒子。」


 

"Did you like the story?"

 

「你喜歡這個故事嗎?」

"Is it over? I don't want it to be over. What happens next?"

 

「結束了嗎?我不想要結束。接下來會發生什麼事?」

"Well, Little Turtle was very very tired from his long journey so his mother gave him a great big hug and sent him off to sleep."

 

「嗯,小烏龜在長途旅行後非常非常地疲累,所以他的媽媽給他一個大大的擁抱,然後送他上床睡覺。」


 

"What's up? How come nobody's playing?"

 

「怎麼了?怎麼沒人玩了?」

"I'm tired of playing soccer."

 

「我不想踢足球了。」→ 踢足球已經變無趣了

"Yeah, me too."

 

「對啊,我也是。」

"Let's play something else."

 

「我們玩點兒別的吧。」


 

"Franklin says, "Cross your eyes." Franklin says, "Touch your nose." Franklin says, "Touch your shell." You're all out!"

 

「法蘭克林說:『鬥雞眼』;法蘭克林說:『碰你的鼻子』;法蘭克林說:『碰你的殼』,你們全部淘汰!」

"Except me. I win."

 

「除了我,我贏了。」

"Hey, no fair, Franklin. We don't have shells."

 

「嘿,不公平,法蘭克林。我們沒有殼。」

"Sorry, Beaver. My game, my rules. Anyway, I'm tired of this game, let's play something else."

 

「抱歉,海狸。我的遊戲,規則我訂。反正這個遊戲我也玩,我們玩別的吧。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()