當你因為有所期待而非常想要做某件事,到了「迫不及待」或「等不及」的地步,可以說 "I can't wait to do sth"。

例句:

I can't wait to see you.

(我等不及想見你。)

We can't wait to go over to Jason's for dinner. He always cooks delectable food.

(我們迫不及待去傑森家吃晚餐,他總能做出美味佳餚。)


情境影片:

"I can't wait to go to the park."

我等不及想去公園了。」


 

"I can't wait to go skiing."

我等不及想去滑雪了。」


 

"I can't wait to show Mother Bear."

我等不及想給熊媽媽看了。」


 

"Wow! Dad! Mom! Come on, let's take the Pirate's Run. I can't wait to take it! Come on!"

 

「哇!爸!媽!快點,我們來去玩海盜大逃亡,我迫不及待想玩了!快來啊!」


 

"It snowed! It snowed when I was sleeping. I love snow! I can't wait to play outside."

 

「下雪了!在我睡覺的時候下雪了。我愛下雪!我迫不及待想出去玩了。」


 

"If we give this old bike a paint job, maybe it'll look like a whole new bike!"

 

「如果我們幫這輛腳踏車粉刷油漆一番,也許它會看起來跟全新的一樣!」

"I can't wait! Let's paint!"

 

我等不及了!我們來油漆吧!」


 

"Looks like there'll be lots of fun things to do on this picnic!"

 

「看來這次的野餐會有好多有趣的事可以做!」

"Yeah!"

 

「對啊!」

"I know! I can't wait anymore!"

 

「我知道!再也等不及了!」


 

"Whoa, awesome!"

 

「哇,太帥了!」

"I wonder who that is."

 

「不曉得那是誰?」

"I don't know, but I can't wait to meet him."

 

「不知道,但我迫不及待想見見他了。」


 

"I'm gonna miss Stewart."

 

「我會想念史都華的。」

"And I'm going to miss Sally. --But I can't wait to hear about all their new friends and their new school!"

 

「而我會想念莎莉的。--但我迫不及待想聽聽他們有關新朋友和新學校的事。」


 

"Say 'cheese!'"

 

「西瓜甜不甜?」

"Cheese!"

 

「甜!」

"Well done, Timothy. I can't wait to see your other photographs."

 

「拍得好,Timothy,我很期待看到你的其他相片。」


 

"This is going to be great, Alice. A whole week of fun in the snow!"

 

「一定會很棒的,Alice,一整個星期的雪中玩樂!」

"I can't wait to get up to that ski resort!"

 

我迫不及待想到那滑雪勝地去了!」


 

"Oh, I can't wait to get new contacts. I'm as blind as a bat without them."

 

「喔,我等不及買新的隱形眼鏡了,我沒戴的時候就跟蝙蝠一樣瞎。」

"Here, use my spare set of glasses."

 

「來,用我備用的眼鏡。」

"Wow, now everything is different kind of blurry."

 

「哇嗚,現在看到的一切又是另一種境界的模糊。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()