Will do.jpg

"Will do." 是 "I will do that." 的省略形式,表示「我會照你說的去做」。

相當於「好的、可以的、沒問題、我會的」等意思。


換句話說:

No problem. (沒問題。)


情境例句 1:

A: Could you please get back to me by Friday?

B: Will do.

A: 可以請你在星期五之前回覆我嗎?

B: 好的。


情境例句 2:

Server: Enjoy your meal, and if you need anything, just let me know.

Customer: OK, will do. Thank you.

服務生:祝您用餐愉快,如果您有任何需要,都請告訴我。

顧客:好的,我會的。謝謝你。


情境影片:

"Will do."


 

"Will do."


 

"Will do."


 

"Will do, officer. Will do."

好的,警察大人。好的。


 

"Meet me downtown in five minutes!"

 

「五分鐘後在市區見!」

"Will do."

 

沒問題。


 

"I guess I'll go home now. You keep on him about that music."

 

「我想我該回家了。妳盯著他做曲子。」

"Will do. He's not going to mess things up for us anymore."

 

我會的。他不會再搞砸我們的事了。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()