whole → 全部;整個

the whole time 指的是一段時間當中的「自始至終;從頭到尾」。

類似表達:all the time


The movie was so funny, I couldn't stop laughing the whole time.

這部電影太好笑了,我忍不住從頭笑到尾。


情境影片:

"Whoaaa....boy, that was fun!"

 

「哇啊啊啊…天啊,太好玩了!」

"Fun? You were scared the whole time, Tommy."

 

「好玩?你從頭到尾都害怕得要命,湯米。」


 

"Mommy! The bird is gone! Maybe Gilbert got it!"

 

「媽咪!小鳥不見了!可能被吉爾伯抓走了!」

"Look! Gilbert was inside the whole time."

 

「你看!吉爾伯一直都在屋裡。」


 

"Can you guess which hand the magic coin is in?"

 

「你能猜到魔術硬幣在哪隻手裡嗎?」

"Aw, that's too easy. That one."

 

「喔,太簡單了,那隻。」

"Abracadabra!"

 

「阿布拉卡達布拉!」

"That's amazing! I had my eyes on it the whole time! How'd you do it?"

 

「太神奇了!我自始至終都沒有移開過視線,你是怎麼辦到的?」


 

"Papa, Mama, look! It's my dolly! I thought I lost her, but she was here the whole time. I'm so happy I found her."

 

「爸爸,媽媽,你們看!是我的洋娃娃!我以為我失去她了,但她原來一直都在這裡,能找到她我好開心。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()