stick with it.jpg

to stick with something 表示「對某事持之以恆;持續進行某件事」之意。

= to stick to something (堅持、固守、忠於某事)

例句:

A: Why don't you try Thai food tonight? (你今晚何不試試泰式料理?)

B: No, I'm going to stick with my normal meal. (不要,我忠於吃我平常吃的。)

 

Stick with it. 這個短句常用來鼓勵他人「堅持下去」。

雖然不太容易,但堅持目前正在做的事,不要放棄。

例句:

Don't give up learning English. Stick with it!

(別放棄學英文。堅持下去!)


情境影片:

"Hal and I are gonna stick with it."

「Hal 和我會堅持下去。」


 

"Look, we're doing this and we're all gonna stick with it this time, right, guys?"

 

「聽著,我們正在做了,我們大家這次要堅持到底,對吧,各位?」


 

"And another happy customer. Who's on the line?"

 

「又來一個開心顧客。誰在線上?」

"It's Betsy, Zephir. My parents make me take piano lessons and I hate it, but they say I should stick with it. What can I do?"

 

「我叫Betsy,Zephir。我父母親逼我上鋼琴課,我很討厭上,但他們說我應該堅持下去,我該怎麼辦?」

"Practice, Betsy, practice day and night and never get better. In a couple of weeks, your folks will be glad to let you quit."

 

「練習,Betsy,日以繼夜的練習,然後永遠不進步。幾個星期後,妳父母就會樂意讓妳放棄了。」

"You're my hero, Zany. I'll start playing right away."

 

「你真是我的英雄,Zany。我馬上就開始彈。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()