To "take over" something means to take control of something or to begin doing something that another person had been doing.

無論是想表達「主導」某事,或是「接手、接管、接替」他人原本在做的事,都可以使用 "take over" 這個片語。

例句:

From now on, I'm taking over the project.

(從現在起,由我主導/接管這個專案。)

After 10 hours of driving, I was getting tired. Can you take over?

(開了十小時的車,我累了,可以換你接手嗎?)

I took over the family business from my father in 1998.

(我在1998年的時候從父親那接手家族事業。)


情境影片:

"I was thinking maybe we can make a few script changes."

 

「我在想也許我們可以變動一下腳本。」

"What kind of changes, co-writer?"

 

「怎麼個變動法啊,合著者?」

"Aaah! Help, help! A giant, adorable dog is trying to take over the world!"

 

「啊~~!救命!一隻可愛的巨狗試圖要統治這個世界!」

"Oh, no! No one can hear our cries for help! We're doomed!"

 

「喔,不!沒有人聽得到我們的呼救!我們死定了!」


 

"Very good, Caillou. Now we have to add the most important part."

 

「非常好,卡由。現在我們得加入最重要的部分。」

"Chocolate!"

 

「巧克力!」

"Hi, Caillou, I'm so sorry I'm late. Wow, it looks like you now have three babysitters!"

 

「嗨,卡由,抱歉我遲到了。哇,看來現在你有三位保姆!」

"Hi Julie! Are you here to take over?"

 

「嗨,茱莉,妳是來接手的嗎?」

"Well, I guess I'll get going too, Caillou."

 

「那麼,我想我也該走了,卡由。」


 

"You don't want to be in our turkey-eating contest?"

 

「妳不想參加我們的吃火雞大賽?」

"Not really. I mean, I can handle our parents dating, but you can't just take over everything!"

 

「不是很想,我的意思是,我可以應付我們爸媽的約會,但你不能就這樣主導一切吧!」


 


arrow
arrow
    文章標籤
    英文片語 看卡通學英文
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()