當你說話說到一半被打斷時,你可能突然忘記你之前說到哪裡,

你可以問 "Where was I?" 我剛說到哪了?

或是 "Where were we?" 我們說到哪了?


情境影片:

"Would you let me finish? --Where was I?"

「可以讓我說完嗎?--我剛說到哪了?


 

"Now, where was I? --Here we are. One frying-pan."

 

我說到哪了?--對了,再來是平底鍋。」

"Check."

 

「有。」


 

"Wait! You can't just... Never mind. Where were we? Oh yeah. Get more napkins."

 

「等等!你不能就這樣... 算了。我們剛說到哪了?喔,對了,多拿一點紙巾。」

"Right. Of course. Sorry."

 

「對,當然,抱歉。」


 

"The modern-day mall evolved when shopkeepers, a.k.a. merchants, discovered the benefits to joining economic forces. --Um, where was I?"

 

「當購物者也就是消費者發現參與經濟力量的益處之後,現代化商場便逐漸發展起來了。--我說到哪了?


 

"I can't stand mermaids! They always think they're so much better looking than everybody else!"

 

「我最受不了人魚了!他們總認為自己比其他任何人都好看得多!」

"Where was I? Oh, right! So, we're outside Tara's school looking for this mermaid."

 

我說到哪了?喔,對了!所以我們就在 Tara 的學校外面尋找這隻人魚。」

"Huh, hey you, I know you're there! What are you doing here?"

 

「哼,嘿,我知道你在那裡!你這裡幹嘛?」

"Wait, I don't get it. How do you expect to arrest the Semchanach if you start yelling like that? They'll know you're there."

 

「等等,我不明白。如果你們一開始就那樣大喊,又怎能如願逮捕到Semchanach?他們就會知道你們在那裡了。」


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()