take care of sth.jpg

take care of + 某人/某事,表示「照顧某人或某事」。

take care of something 依情境也可以表示「處理某事」。

意思就同於:handle 或是 deal with

例如:

Don't wash the dishes. I'll take care of them. 

(別洗碗盤,我來處理。)

 

相關連結:

【片語】take care of (someone) 照顧某人

【片語】keep an eye on sb./sth. 照看;留意


情境影片:

"Don't worry. I'll take care of it."

「別擔心。我來處理。」


 

"What are you doing, Mom?"

 

「媽媽,妳在做什麼?」

"It's garbage day. I was just going to put these out by the road."

 

「今天是收垃圾的日子,我正要把這些垃圾拿到路邊放。」

"Oh, that's something Dad usually does, isn't it? So I'll take care of it."

 

「喔,那是爸爸平常的工作,對吧?那我來吧。」

"Well, thank you very much, Franklin."

 

「那就非常謝謝你嘍,法蘭克林。」


 

"Dad, I know you promised to fix my bike, but I'll understand if you have other important things to take care of first."

 

「爸爸,我知道你答應要幫我修腳踏車,但如果你有更重要的事情要先處理的話,我能夠理解。」

"No, I plan to fix your bike right after lunch."

 

「不,我計畫午飯後馬上就幫你修車。」

"But sometimes plans change, right, Dad?"

 

「可是有時候計畫趕不上改變,對吧,爸爸?」

"I'm afraid so."

 

「恐怕是的。」


 


arrow
arrow
    文章標籤
    英文片語 看卡通學英文
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Elsie 的頭像
    Elsie

    英語自習室

    Elsie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()